utorok 10. júna 2014

Domáca pomarančovo citrónovo mätová limonáda.



zdroj: google.sk


Ahojte keďže vonku máme momentálne peklo rozhodla som sa že pre vás pripravím menší recept alebo teda skôr by som to nazvala inšpiráciou na domácu limonádu




Na internete je milión návodov, receptov a podrobných postupov ako si urobiť domácu limonádu. Ja som sa istú dobu inšpirovala práve takýmito radami ale postupom času som prestala. Neviem prečo ale od malička mi slovo limonáda evokuje Ameriku. Viete tie deti ako stoja pri ceste a predávajú okoloidúcim ľudom limonádu, oni sú šťastné že zarobia peniaze a ľudia sú spokojní a osviežený. Skrátka limonáda = Amerika. 

Ale tak stačilo k tomu čo mi limonáda evokuje. Poďme na samotný postup. Prakticky je úplne jedno čo do svojej limonády dáte. Hlavné na to je aby vám chutila. Ja som si dnes robila ako ste si už podľa názvu mohli všimnúť pomarančovo citrónovo mätovú. 


A na tú budeme potrebovať: 

 • jeden olúpaný pomaranč 
 • jednu polovicu citrónu 
 • domácu mätu 
 • studenú vodu  ( v tomto recepte som použila už vopred vychladenú vodu ) 
 • nádobu ( v mojom prípade som použila nádobu ktorú používam v zime na čaj, ale vy môžete použiť pohár alebo skrátka nejakú nádobu v ktorej sa vám to bude dobre miešať )


Postup : 

Pomaranč rozkrájame na menšie časti a snažíme sa ho rozmačkať napríklad vareškou . Následne do nádoby vyšťavíme  polovicu  citrónu pridáme mätu podľa vlastnej chuti. Všetko spolu ešte raz rozmačkáme a pridáme studenú vodu. Ja som použila vopred vychladenú vodu z dôvodu že som nechcela čakať kým sa limonáda vychladí . Ale ak by vám limonáda nebola dostatočne studená treba ju dať ešte na hodinku alebo dve do chladničky. 
A potom už len veselo piť. ☺

nakrájaný pomaranč vôbec sa nemusíte trápiť tým že nie je nakrájaný
na rovnaké časti
keďže ho aj tak budete musieť rozmačkať 
tu už je pomaranč rozmačkaný ja som na to použila varešku
najdôležitejšie je aby pomaranč pustil šťavu
takže je aj pomerne dosť dôležité použiť poriadne
šťavnatý pomaranč aby mala limonáda chuť

potom pridáme polovicu  vyšťaveného citrónu, samozrejme ak
máte doma citrón ktorý má kôstky je potrebné tieto kôstky z limonády
odstrániť
ja som mala tento krát citrón bez kôstok takže som mala o prácu menej ☺

do pomaranča a citrónu dáme mätu, ja mám osobne mätu veľmi rada takže
som jej dala pomerne dosť, ale je na každom osobne koľko mäty si do limonády dá
celú túto zmes ešte raz poriadne rozmačkáme aby sa nám spojili chute

a na záver už len pidáme vychladenú vodu, všetko premiešame
a môžeme veselo piť 


hotovo! 

Tak verím že sa vám tento môj recept na limonádu páčil. Verím že sa niekto odhodlá a vyskúša ho a ak áno samozrejme budem rada ak dáte vedieť či vám chutila. 

A čo vy a limonády? Máte ich radi? Robíte si domáce limonády? Určite mi napíšte dole do komentáru, budem sa veľmi tešiť. 


Želám krásny deň. ♥


P.S. : Pridávam vám ešte jedu fotku mojej jahodovej limonády. Je pravda že moc vábne nevyzerá ale chutí božsky a ide hlavne o to. ☺ yummy 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za Tvoj komentár! Ten sa objaví hneď po schválení. Zároveň Ťa žiadam aby si nevkladal do komentáru žiadny odkaz na giveaway. V prípade že sa v komentári takýto odkaz ukáže. Tvoj komentár nebude schválený. Ďakujem za pochopenie.

P.S.: Na všetky komentáre odpovedám postupne, preto buď trpezlivý. Odpoveď na svoj komentár dostaneš. Ak máš nejakú otázku a chceš dostať rýchlejšiu odpoveď môžeš ma kontaktovať na mail lifeisbeautifulosobnyblog@gmail.com.