pondelok 3. septembra 2018

Trojitá sila pre môj chrup!


Prírodná zubná pasta. 

Produkt ktorý vo mne donedávna nevyvolal skoro žiadne veľké emócie. Nikdy som nemala potrebu používať prírodnú zubnú pastu. Viem že je určite zdravšia pre môj chrup ako bežná pasta ale niekde v hlave som mala zakódované: nerobí nič, stojí veľa a platiť za niečo čo doslova vypľujem do umyvadla som naozaj chuť nemala. Ale viete ako to je! Ak má produkt zaujímavý obal zaujme hneď. A toto bol presne taký prípad. Kedy aj mňa zaujala pasty od značky Ecodenta. A to bol dôvod prečo som ju musela vyskúšať. 


Výber padol na zubnú pastu s trojitým efektom. Popravde? Všetko čo má na obale napísané dvojitý, trojitý neviem ešte aký účinok alebo efekt beriem z nadhľadom. Pre mňa osobne je pri zubnej paste dôležité len jedno. To aby moje zuby po umytý neboli citlivé. Zvyšok sa dá docieliť správnou technikou čistenia, pravidelnou návštevou zubára a hlavne pravidelnou návštevou dentálnej hygieny. Už v recenzii na iný produkt som kládla dôraz na to aké je dôležité navštevovať pravidelne dentálnu hygienu. Správna starostlivosť o zuby je základ. Svoje zuby nemám krásne, ani snehovo biele až na jeden vytrhnutý zub ktorý chudák musel ísť naozaj von- si musím zaklopať netrápia ma. Možno si teraz poviete, ako mi nejaká dentálna hygiena pomôže? Okrem tisícok rôznych článkov na internete Vám môžem ponúknuť vlastnú skúsenosť (áno ako vždy odbočujem od témy ale je to dôležité). Svoju prvú dentálnu hygienu v živote som absolvovala v 16 rokoch. S tým, že odvtedy som o niečom podobnom ani nepočula ale výmenou zubára sa zmenil aj môj prístup ku návšteve takejto ambulancie. Pred tým bolo slovo zubár ako zlý sen. Raz ročne preventívna prehliadka a viac ma ku nemu nikto nedostal. Veď načo by som tam aj chodila zuby ma neboleli, umývala som si ich každý deň tak načo by som chodila ku zubárovi. Lenže potom nastali problémy ktoré skončili tým že jeden zub mi musel zubár vytrhnúť. A vtedy prišla na rada aj zubná hygiena. Ako prvý šok od zubnej hygieničky prišiel fakt, že moja technika umývania zubov bola úplne zlá. Ako fakt druhý kefka ktorú som používala nestála za nič a skôr škodila ako pomáhala. Ako fakt tretí krvácanie ďasien na ktoré som sem tak trpela mohlo byť spôsobené zápalom (logicky), zlou technikou a samozrejme nesprávnou zubnou kefkou. Toto sú všetko veľmi dôležité aspekty. Okrem toho že mi hygienička dôkladne odstránila zubný kameň a ešte nejaké iné veci (ktorým sa nerozumiem aj keď mi ich vždy vysvetľuje) vysvetlila mi ako sa správne starať o zuby a ako sa zbaviť problémov ktoré ma trápili. A dnes! O 8 rokov neskôr, chodím ku svojmu zubárovi s radosťou dvakrát za rok a rovnako aj na dentálu hygienu. A prečo? Lebo viem že ma okrem bežnej prehliadky nečaká žiadne drastické vŕtanie ani žiadne iné vážnejšie komplikácie spojené s bolesťou zubov. Lebo ten kto zažil bolesť zubu vie že horšia bolesť už asi ani nemôže byť. Nie som žiadny odborník ani študovaná zubárka alebo dentálna hygienička. Píšem len svoje osobné skúsenosti v tejto oblasti. 


Ale už späť k téme! Na začiatku vo mne tento produkt vyvolával pochybnosti. Dokáže táto zubná pasta to isté ako bežná komerčná? Nepoškodí mi zuby? Budú moje zuby rovnaké po umytí ako s klasickou pastou? Viem kládla som si pomerne čudesné otázky ale iná už nebudem. Obavy ktoré som mala okamžite zmizli po pár použitiach. Popravde ak by som si neprečítala že ide o prírodný produkt od bežnej pasty ho nerozoznám. Síce pení menej ako bežná pasta ale to je spojené s tým, že neobsahuje žiadne penivé a abrazívne zložky ako bežné pasty ktoré penia zase extrémne. Rovnako neobsahuje ani peroxid či parabény. Narozdiel od toho obsahuje prírodný zdroj vápnika, ktorý je schopný zaceliť prasklinky a poškodený povrch zubov a predchádzať tak tvorbe zubného kazu.


"Desivá" šedá farba nie je síce príliš lákavá. No samotná pasta je naozaj výborná. V ústach chutí príjemne mätovo, nejde o žiadnu extrémnu príchuť. Skôr sa jedná o príjemnú chuť v ústach ktorá nejaký čas aj vydrží. Dôležité zubná pastva v ústach neštípe. Občas som už mala aj takú pastu ktorá vďaka svojej extrémnej mätovej chuti v ústach neuveriteľne štípala. Táto zanecháva príjemný svieži pocit v ústach. Čo ma ale zarazilo na tejto paste je jej pieskový efekt. Áno pieskový efekt vidíte dobre. Pasta v sebe obsahuje veľmi jemné ako keby pieskové čiastočky (inak to opísať neviem) a tie pôsobia v ústach ako piesok. Po vypáchnutí vodou zostávajú zuby na povrchu hladké. Tieto čiastočky pôsobia ako taký peeling pre zuby-hehe teraz som na to prišla. Čo sa týka množstva ktoré používam na zubnej kefke. Na dôkladné umytie úst mi stačí množstvo pasty o veľkosti menšieho orechu. Pasta pení menej než som bežne zvyknutá. Množstvo ale dávam rovnaké vždy. Nemám pocit že by bolo produktu málo a že by som nemala umyté zuby. Práve naopak. Príde mi že moje zuby si veľmi rýchlo zvykli a ja tiež. Na začiatku som mala obavy nebudem klamať. Tie ale prešli. Viem že aj takýto prírodný produkt sa vie postarať o môj chrup výborne.



Zubná pasta Ecodenta Triple Efect má 100 ml a stojí 5,44 €.




Používate prírodné zubné pasty? Aký je Váš názor na ne?
Určite mi napíšte dole do komentára.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za Tvoj komentár! Ten sa objaví hneď po schválení. Zároveň Ťa žiadam aby si nevkladal do komentáru žiadny odkaz na giveaway. V prípade že sa v komentári takýto odkaz ukáže. Tvoj komentár nebude schválený. Ďakujem za pochopenie.

P.S.: Na všetky komentáre odpovedám postupne, preto buď trpezlivý. Odpoveď na svoj komentár dostaneš. Ak máš nejakú otázku a chceš dostať rýchlejšiu odpoveď môžeš ma kontaktovať na mail lifeisbeautifulosobnyblog@gmail.com.